Wat kan ik er aan doen dat ik te veel eet, als ik net thuis kom van werk?

Elke keer als ik net thuis kom van Werk eet ik te veel en heb ik daar zin. Daardoor kan ik niet mee stoppen,terwijl ik op werk goed heb gegeten heb en geen honger heb. Tips?

een week geleden
1.4K
tinus1969
een week geleden
Wat eet je op je werk? En wat zodra je thuis kont? Wat voor werk doe je (zittend kantoor, bouwvakker)?
TX99
een week geleden
Logistiek in Witgoed
TX99
een week geleden
2 fruit, 2 komkommers 300 gram kipfilet, 500 gram milde magere kwark en 2L water en kopje thee zonder suiker
TX99
een week geleden
Thuis verschillende elke dag
tinus1969
een week geleden
Ik denk eerder dat je overdag te weinig eet. Die kipfilet doet nog wel wat qua calorieën maar de rest niet. En logistiek betekent neem ik aan wasmachines tillen en installeren?
TX99
een week geleden
Ik snap het al, bedankt voor je tip.
Inekez1
een week geleden
Doe die kipfilet op een volkoren boterham en doe wat muesli door je kwark, dan krijg je ook vezels enzo binnen. Die zie ik nu niet terug in wat je overdag eet. Vezels (volkoren graanproducten) zijn goed voor je darmflora maar geven ook veel beter en langdurig verzadigd gevoel in je maag. Verder kan het helpen om je thuis aan te leren rustig te eten. Bordje eten klaarmaken, daarmee gaan zitten en dat rustig opeten. Direct daarna weer trek, neem dan een glas water. Je lichaam heeft ook even tijd nodig om je bord eten te verwerken tot je het seintje 'genoeg gehad' krijgt.
TX99
een week geleden
Bedankt voor de tip
Amadea
een week geleden
Wat misschien ook kan helpen is een andere uitlaatklep te zoeken voor je thuiskomst na het werk. Dus in plaats van te gaan eten bijvoorbeeld naar je favoriete muziek luisteren, een spel doen of een puzzel oplossen.
TX99
een week geleden
Dat lijkt ook op goed idee. Bedankt voor de tip

Antwoorden (1)

Als je einde van de middag veel zin hebt in eten, dan is dat vaak een teken dat je overdag te weinig hebt gegeten.

Je post dat je dit eet: 2 fruit, 2 komkommers 300 gram kipfilet, 500 gram milde magere kwark en 2L water en kopje thee zonder suiker

Ik mis hier de koolhydraten, je fruit heeft maar een beetje. Als je zwaar werkt doet heb je dit meer nodig. Je eet nu alleen eiwitten en wat groente en fruit.
Voeg overdag wat boterhammen toe, en wat muesli en nootjes in je kwark.

Het is nu ook een gewoonte geworden van je lijf om in de middag veel te eten.
Plan een kleine snack in, zodat er niet een groot gat zit tussen je lunch en avondeten.
Toegevoegd op 23 april 2024 08:15: tekst
Ritsuka
een week geleden
tinus1969
een week geleden
Ik weet niet of koolhydraten de oplossing zijn. Ik zou bv overwegen om de magere kwark te vervangen door volle kwark.
Verder, er is dus eigenlijk geen probleem. Want je hebt dus gewoon honger als je thuiskomt, omdat je een normale behoefte hebt aan eten/calorieën.